I-III ZET

Zespoły Edukacyjno-Terapeutyczne klasa 1-3

TYGODNIOWY BLOK TEMATYCZNY: „WIOSNA WOKÓŁ NAS ”
TEMAT: WIOSNA W OGRODZIE

1. KARTKA Z KALENDARZA – naszykuj kartkę z bloku oraz kredki, zastanów się, jaki mamy dziś dzień tygodnia, jeśli potrafisz pisać to zapisz go na kartce.

Zaobserwuj pogodę za oknem i jeśli potrafisz, to narysuj prosty obrazek ilustrujący dzisiejszą pogodę.

2. „Porządki w ogródku”- rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji.

Ilustracja pochodzi ze strony internetowej  
http://powiatpolkowicki.pl/pl/aktualnosci/aktualnosci-i-realizowane-zadania/konkurs-plastyczny-wiosna-w-ogrodzie.html

Przyjrzyj się powyższej ilustracji i odpowiedz na pytania:

– jaka jest teraz pora roku? (wiosna)

– co przedstawia ilustracja? (ogród)

– co widać po obu stronach ścieżki? (grządki)

– kto pracuje na grządkach? (dziewczynka i chłopiec)

– kto z Was ma działkę i pomaga dorosłym podczas wiosennych prac?

– jakie prace wykonujecie?

3. Słuchanie piosenki.

Posłuchaj piosenki „W naszym ogródeczku” i obejrzyj prezentację –zwróć uwagę na zmiany, jakie zachodzą wiosną w ogrodzie.

4.  Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki „W naszym ogródeczku”

Włącz jeszcze raz piosenkę i wykonuj czynności zgodnie z opisem poniżej.

W naszym ogródeczku                  dz. rysują rękoma koła przed sobą
zrobimy porządki                         dz. „grożą” palcem wskazującym, na zmianę jedną i drugą ręką

Wygrabimy ścieżki                       dz. naśladują grabienie
przekopiemy grządki                    
dz. naśladują kopanie łopatą

Raz dwa trzy.                                dz. klaszczą 3 razy

Potem w miękką ziemię                dz. naśladują wrzucanie nasionek do ziemi

wsiejemy nasionka

Będą się wygrzewać                     dz. „wkręcają żaróweczki”

na wiosennym słonku

Raz dwa trzy.                                dz. klaszczą 3 razy

Spadnie ciepły deszczyk                dz. poruszają paluszkami i ponad głowami i powoli 

i wszystko odmieni                         opuszczają je wzdłuż całego ciała aż do podłogi.

W naszym ogródeczku                  dz. rysują rękoma koła przed sobą.

grządki zazieleni

Raz dwa trzy.                                dz. klaszczą 3 razy

5. Rozwiąż zagadkę a dowiesz się kto pracuje na działce.

Spotkasz go w ogrodzie,
gdzie pracuje co dzień
dba o krzaki i kwiatki,
sadzi rośliny z użyciem łopatki.( ogrodnik)

6. Ogród wiosną – praca z obrazkiem.

„Co ogrodnik robi w ogrodzie”


Przyjrzyj się poniższej ilustracji i powiedz, co robi się wiosną na działce.

„Narzędzia ogrodnicze”

Poniższa ilustracja przedstawia narzędzia ogrodnika, czyli takie, które są niezbędne do pracy na działce. Przyjrzyj sie tym narzędziom i powiedz jakie prace ogrodowe można wykonać przy pomocy prezentowanych narzędzi?

Ilustracje pochodzą ze strony internetowej
http://boberkowy-world.blogspot.com/2018/04/wiosna-w-ogrodzie-konspekty-na-cay.html

7. „W moim ogródeczku” – rysunek kredkami.

Jeżeli masz ogród, to spróbuj go narysować na kartce z bloku. Jeżeli nie masz ogrodu, to pomyśl jakie warzywa, owoce lub kwiaty rosną w ogrodzie i narysuj, te które lubisz.

8.  „Na ogrodowej ścieżce” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.

Wyobraź sobie, że spacerujesz po ścieżce na działce. Po obu stronach ścieżki znajdują się grządki, na które nie można nadepnąć:

– spróbuj przejść po „ścieżce” wyznaczonej w domu za pomocą sznurka lub wstążki,

– teraz spróbuj podskakiwać obunóż po tej ścieżce,

– teraz spróbuj podskakiwać na jednej nodze,

– połóż na głowie paczkę chusteczek higienicznych i przejdź po ścieżce w taki sposób, aby chusteczki nie spadły z głowy,

– teraz idź po ścieżce i zrywaj warzywa raz z jednej strony ścieżki raz z drugiej.

Related posts

Leave a Comment

Skip to content